ایمنی در کوچه و خیابان

0

طرح درس ایمنی در کوچه و خیابان

یکی از موارد ایمنی کودک بیرون از منزل، آموزش عبور از خیابان به کودک است . وسعت دید کودکان یک سوم بزرگسالان است. اغلب فکر می کنند که اگر آن ها راننده را می بینند، راننده هم آن ها را می بیند. قبل از اینکه کودک به تنهایی از خیابان عبور کند با کودک خود از خیابان عبور کنید و این کار را با او تمرین کنید. اغلب کودکان زیر ۸ سال نمی توانند قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند . قدرت تشخیص جهت صدا برای کودک  مشکل است. متوجه نمی شوند که رانندگان نمی توانند بلافاصله توقف کنند. نمی توانند سرعت حرکت ماشین ها  را تخمین بزنند.

 

به کودکان خود نکات ایمنی عابر پیاده را بیاموزید

مراقب کودکان باشیم .آموزش عبور از خیابان به کودک هیچ کودک زیر ۱۰ سالی نباید به تنهایی از خیابان رد شود . به کودک خود آموزش دهید که می تواند در پیاده رو خلوت به تنهایی در جلوی شما بدود، اما به شرط اینکه زمانی به تقاطعی رسید بایستد تا شما به او برسید و با هم از خیابان رد شوید. عبور از خیابان

آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به کودکان

رنگ های چراغ راهنمایی را آموزش دهید .به او بیاموزید که وقتی چراغ عابر پیاده سبز است ،می‌تواند در حالی که دست شما را گرفته از خیابان عبور کند. به او بیاموزید رنگ سبز نمایانگر حرکت و ایمن بودن مسیر است . وقتی چراغ راهنمایی زرد می‌شود نمایانگر موقعیت خطر است و باید احتیاط کند. وقتی چراغ قرمز می شود باید بایستد.

عبـور از محل خطهای کشی عابر پیاده

خط کشی عابر پیاده را به کودک نشان دهید و برای او توضیح بدهید عبور از خیابان و  عبور بی توجه از خیابان به چه معناست و چرا این کار ممنوع است. زمانی که چراغ عبور عابر پیاده سبز شد به همراه فرزندتان از خیابان عبور کنید و به وی نشان دهید که چگونه باید از توقف همه اتومبیل‌ها، در هر دو جهت مطمئن شود و چگونه مراقب عبور وسایط نقلیه‌ای باشد که ممکن است وی را نبینند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.