تمهیدات ویژه سازمان تاکسیرانی برای بهبود شرایط تردد دانش آموزان و دانش جویان

0

با شروع سال تحصیلی انبوهی از دانش آموزان و دانشجویان سفرهای شهری خود را آغاز می کنند که موجب ایجاد ترافیک در شهر و لزوم اندیشیدن تمهیدات ویژه می شود.

 

گشت های بازرسی سازمان تاکسیرانی نیز به منظور تسهیل در استفاده دانش آموزان و دانش جویان ، از اول مهر نظارت گسترده تری را آغاز کرده اند.مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با تاکید بر اینکه والدین از سرویس های معتبر برای دانش آموزان خود استفاده کنند، گفت: رانندگان متولی سرویس مدارس دارای خودروهای استاندارد، معاینه فنی و برچسب سرویس مدارس مورد تایید سازمان تاکسیرانی هستند و این رانندگان باید طبق مصوبات مبلغ مصوب را اخذ کنند و دریافت وجه اضافه تخلف محسوب می شود.
نیروهای پلیس راهور و بازرسی سازمان، از روز اول سال تحصیلی با استقرار در معابر و گذرگاه های اطراف مدارس شهر، ضمن ایجاد نظم و انضباط ترافیکی در زمان تردد دانش آموزان بر فعالیت سرویس های مدارس نیز نظارت جامعی خواهند داشت.
دارندگان سرویس های مجاز مدارس باید برچسب سرویس مدرسه را بر روی شیشه خودرو نصب کنند.  پلیس و بازرسان تاکسیرانی با هرگونه تخلفی که منجر به بروز مشکلات ترافیکی و همچنین ایجاد مشکل برای دانش آموزان شود، برخورد قاطع و قانونی می کنند.
براین اساس نیروهای پلیس راهور و بازرسان سازمان تاکسیرانی تمامی سرویس های مدارس را کنترل کرده و در صورت مشاهده هرگونه نقص در زمینه اجرای قوانین و یا ایراد فنی خودرو، با رانندگان خودرو برخورد قانونی خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی دارا بودن معاینه فنی، بیمه نامه شخص ثالث و گواهینامه معتبر را جزو الزامات رانندگان سرویس مدارس ذکر کرد و گفت: علاوه بر این تلاش شده است که پیش از شروع فعالیت رانندگان به عنوان سرویس مدرس، برچسب به آنها تحویل داده شود و سیاست قطعی ما حفظ ایمنی و امنیت دانش آموزان و نظارت مستمر و محکم خواهد بود.

  • در صورتی که در سال تحصیلی پیش رو دارندگان خودروی سرویس مدارس مدارک مورد نیاز را نداشته باشند نه تنها برچسب سرویس مدارس به آنها تعلق نخواهد گرفت بلکه در صورت مشاهده فعالیت به عنوان سرویس مدرسه برخورد لازم با آنها صورت می‌گیرد.
  • مدیران مدارس می بایست نیاز خود را به شرکت‌های حمل و نقل دانش آموزی مورد تایید که به آموزش و پرورش معرفی شده اند، اعلام نمایند تا پس از طی فرایند قانونی از جمله بررسی مدارک و مستندات، این افراد و خودروهایشان به عنوان سرویس مدارس معرفی و با برچسب معتبر فعالیت کنند.
  • سازمان تاکسیرانی با همکاری اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور برای اولین بار سامانه ای راه اندازی کرده است تا والدین بتوانند در صورت نیاز وارد سامانه شده و مشخصات خودرو مورد نظر را وارد کرده و مدارک تشخیص صلاحیت راننده، خودرو و پیمانکار را ملاحظه کنند.
  • اطلاعات تمام راننده ها در این سامانه به صورت پرونده الکترونیک ثبت و در اختیار تاکسیرانی قرار دارد، افزود: سوء پیشینه راننده و معاینه فنی خودروها در سامانه ثبت و امکان کنترل هم از لحاظ امنیتی و ایمنی و هم از نظر صلاحیت مهیاست. استفاده از رانندگان خانم برای مدارس دخترانه الزامی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.