ساماندهی سرویس‌ها مدارس دغدغه پلیس راهور

0

سرهنگ «جبار اسفندیاری» جانشین پلیس راهور استان ایلام در این میزگرد، اظهار کردچهار فاکتور قوانین، راه، انسان و وسایل نقلیه در ترافیک نقش دارند و اگر در این موارد کارشناسی‌ شده عمل شود قطعاً شاهد ترافیک روان و بدون حادثه خواهیم بود.

ساماندهی سرویس‌ها مدارس دغدغه پلیس راهور

وی افزود: بحث سرویس مدارس و مدیریت آن برای پلیس راهور بسیار مهم و حساس است و در این راستا پلیس راهور استان با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری با سایر دستگاه‌های مسئول تلاش دارد که سرویس‌ها را ساماندهی و طبق قوانین مقررات اقدام به انجام این وظیفه مهم کند.

اسفندیاری بابیان اینکه پلیس راهور با شروع سال تحصیلی آمادگی کامل برای پوشش ترافیکی، نظارت و کنترل سرویس‌های مدارس استان را دارد، خاطرنشان کرد: با هرگونه تخلف درزمینهٔ سرویس‌های مدارس بدون تعارف و با قاطعیت برخورد می‌کنیم چراکه مردم انتظار دارند فرزندان آن‌ها در مسیر تردد سالم به سر کلاس برسند.

استقرار گشت راهور در اطراف مدارس استان

جانشین پلیس راهور استان ایلام ادامه داد: با هرگونه پارک غیراصولی و مزاحمت در اطراف و درب مدارس بدون هیچ‌گونه اغماضی از طرف سرویس‌های مدارس و چه از طرف دیگر خودروها برای مدارس برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هنگام ورود و خروج دانش آموزان گشت‌های پلیس راهور در درب و اطراف مدارس مستقر می‌شوند که فرزندان مردم در کمال آرامش ترافیکی از مسیر مدرسه عبور و مرور کنند، خاطرنشان کرد: برخی خیابان‌ها به دلیل غیراستاندارد بدون ظرفیت تردد خودروها را ندارد و باید زمینه‌های زیرساختی تخلفات رانندگی را از بین برد.

اسفندیاری ساماندهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ازجمله تاکسی‌ها و سرویس‌های مدارس در استان را ضروری دانست و افزود: پلیس در این راستا آماده هرگونه همکاری با سایر دستگاه‌ها است.

اتوبوس‌های ایلام فرسوده هستند

جانشین پلیس راهور استان ایلام ادامه داد: اتوبوس‌های استان ایلام فرسوده هستند از ایمنی لازم برای استفاده دانش آموزان برخوردار نیست و از طرف دیگر سرویس‌های مدارس حتماً باید بیمه لازم و کافی برای حمل دانش آموزان داشته باشند و از اضافه سوار کردن دانش‌آموز با هر بهانه‌ای خودداری کنند.

سرویس مدارس تأیید صلاحیت می‌شوند

وی گفت: باید سرویس‌های مدارس از سوی پلیس تأیید شوند تا کامل تحت کنترل و مدیریت‌شده اقدام به جابه‌جایی دانش آموزان کنند و از والدین و مدیران مدارس درخواست داریم با پلیس در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد حادثه ناگوار و دل‌خراش نباشیم.

پلیس همراه دانش‌آموزان در سال تحصیلی

در ادامه سرهنگ «قدرت حیدری‌زاد» جانشین انتظامی ایلام،با اشاره به اینکه فصل مدرسه خاطره‌انگیزترین روزها برای یک فرد است، اظهار کرد: پلیس امنیت برای بازگشایی مدارس چاره‌اندیشی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

استقرار گشت پلیس امنیت در اطراف مدارس حین رود و خروج دانش‌آموزان

وی بابیان اینکه پلیس امنیت با اقتدار و طبق قانون با هرگونه ناامنی، ناهنجاری و ایجاد مزاحمت برای دانش‌آموزان برخورد می‌کند و این مطالبه به‌حق مردم از فرزندان خود در دستگاه پلیس است، تصریح کرد: در حین ورد و خروج دانش آموزان به مدرسه گشت‌های پلیس امنیت در درب و اطراف مدارس مستقر می‌شوند و با مشاهده یا درخواست دانش آموزان، والدین و مدیران مدارس بلافاصله وارد عمل می‌شوند.

آموزش‌وپرورش با پلیس همکاری بیشتری کند

وی از دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس خواست هر شخص با هرگونه وسیله نقلیه که موجب ایجاد مزاحمت برای دانش‌آموزان شد سریعاً اقدام به یادداشت شماره پلاک وسیله نقلیه و مشخصات فرد کنند تا پلیس سریعاً برای مهار و دستگیری فرد وارد عمل شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان،مدیران و معلمان فروش هرگونه سی دی، قرص و مواد مخدر در اطراف مدارس را به پلیس گزارش کنند.

جانشین انتظامی ایلام خاطرنشان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اطراف مدارس اجرا می‌شود و این قول را به مردم می‌دهیم که با همکاری آن‌ها و اعلام گزارشات ناهنجاری مسیری امن برای تردد فرزندان آن‌ها به مدرسه مهیا کنیم .

امنیت دانش‌آموزان خطر قرمز پلیس

حیدری‌زاد با تأکید بر اینکه آرامش و امنیت دانش آموزان خط قرمز پلیس امنیت استان است، گفت: والدین و آموزش‌وپرورش باید از سرویس‌های دارای مجوز برای حمل‌ونقل دانش آموزان استفاده کند تا با تأیید صلاحیت کامل تحت کنترل باشند.

وی تصریح کرد: از دانش‌آموزان و بخصوص دانش‌آموزان دختر که منزل آن‌ها به مدرسه نزدیک بوده و از سرویس استفاده نمی‌کنند درخواست داریم از مسیر مشخص و خیابان اصلی که در دید پلیس باشد تردد کنند.

جانشین انتظامی و پلیس امنیت ایلام بابیان اینکه دانش‌آموزان، معلمان و مردم هرگونه ناهنجاری، ناامنی و ایجاد مزاحمت به سامانه همیشه آنلاین پلیس 110 اطلاع دهند و در کمترین زمان ممکن در محل حاضر می‌شویم، گفت: همه باید درزمینهٔ مدارس و بخصوص امنیت دانش‌آموزان حساس و مسئولیت‌پذیر باشیم.

دانش‌آموزان سوار وسیله نقلیه ناشناس نشود

حیدری‌زاد با اشاره به اینکه دانش‌آموزان به‌هیچ‌وجه سوار خودرو یا وسیله نقلیه ناشناس نشوند، تصریح کرد: والدین تلفن ضروری در اختیار مدرسه و سرویس مدرسه و پلیس قرار دهند تا در موقع نیاز سریع والدین در جریان قرار بگیرند.

والدین با پلیس همکاری کنند

جانشین انتظامی و پلیس امنیت شهرستان ایلام افزود: والدین از گرفتن خودرو شخصی و بدون نظارت پلیس و آموزش‌وپرورش خودداری کنند چرا اگر مشکلی پیش بیاید مسئولیت متوجه آنان است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان دختر در حین تردد به مدرسه از آراستن خود به طلا و جواهرات خودداری کنند و والدین حتماً به مدرسه اطلاع دهند که چه کسی برای تحویل گرفتن فرزند آن‌ها به درب مدرسه می‌آید.

حیدری زاد بابیان اینکه والدین و سرویس‌های مدرس در حین سوار کردن دانش آموزان خودرو را بدون قفل‌کردن در درب مدارس رها نکند چون موجب طمع سارقان و سرقت می‌شود، گفت: از آموزش‌وپرورش انتظار می‌رود تعامل و همکاری بیشتری با پلیس داشته باشد چرا که مردم از پلیس انتظار دارند و ما هم وظیفه پاسخگویی به مردم‌ را داریم.

سرویس‌های مدارس دغدغه آموزش‌وپرورش است

در ادامه «حجت رشیدی» مسئول سرویس مدارس آموزش‌وپرورش استان ایلام، اظهار کرد: سرویس مدارس و ساماندهی و مدیریت و نظارت بر آن‌ها از دغدغه‌های مهم آموزش‌وپرورش است و در این زمینه این دستگاه با تمام توان پای‌کار است. 

وی بابیان اینکه با حساسیت تمام بر روی سرویس‌های مدارس نظارت و مدیریت می‌شود، افزود: تاکنون جلسات و برنامه‌ریزی‌های لازم با دستگاه‌های مسئول در این زمینه برای مدیریت سرویس‌های مدارس استان انجام‌شده و به‌صورت جدی این مهم در دستور کار آموزش‌وپرورش است.

رشیدی با اشاره به اینکه با رانندگان سرویس‌های جلسه گذاشت‌ایم و توجهیات لازم هم به آن‌ها گوش زد شده است، گفت: حمل‌ونقل دانش‌آموزان تحت کنترل و نظارت آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌ها ازجمله پلیس است.

وی بابیان اینکه تمام مناطق استان تحت کنترل قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس کاملاً توجه شدند و آن‌ها موظف به انجام کنترل و مدیریت مدارس کرده‌ایم و در این زمینه مسئول وظیفه‌دارند درزمینهٔ سرویس‌های مدارس تمام اقدامات نیازمند همکاری والدین است.

پلیس بر سرویس‌ها نظارت بیشتری کند

مسئول سرویس مدارس آموزش‌وپرورش استان ایلام، ادامه داد: سلامت رانندگان تأیید صلاحیت می‌شوند و راننده واجد شرایط باید کار سرویس مدرسه را انجام دهد و برچسب سرویس مدرسه بر روی سرویس‌ها نصب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از پلیس انتظار داریم بحث نظارت و برخورد قاطع با سرویس‌های مدارس متخلف و خودروهای که ایجاد مزاحمت می‌کنند برای دانش‌آموزان جدی بگیرد خاطرنشان کرد:پلیس موضوع نظارت را جدی بگیرد.

دانش‌آموزان ایلام امسال با آرامش سر کلاس حاضر می‌شوند

رشیدی بابیان اینکه دنبال این هستیم دانش‌آموزان با آرامش و امنیت هر جه بیشتر سر کلاس درس حاضر شوند افزود: آموزش‌وپرورش آمادگی کامل برای همکاری لازم با پلیس و سایر دستگاه‌های مسئول درزمینهٔ بازگشایی مدارس و در طول سال تحصیلی است.

مسئول سرویس مدارس آموزش‌وپرورش استان ایلام، ادامه داد: والدین با حساسیت و دغدغه امور فرزندان خود را از مدرسه و غیره پیگیری کنند و هرگونه اقدام را به دستگاه‌های مسئول بخصوص مدرسه اطلاع دهند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تعداد سیروس‌های مدارس امسال استان مشخص نیست و تا چند روز آینده تعداد مشخص و تحت کنترل قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 8 هزار و 694 دانش‌آموز با تعداد یک هزار و 93 خودرو که 278 تاکسی، 602 سوار شخصی، دو دستگاه ون و 194  مینی‌بوس حمل‌ونقل شده‌اند و امسال تا هفته اول مهر تعداد سرویس‌ها مشخص می‌شود.

مدیران مدارس ملزم به کنترل و نظارت سرویس‌ها هستند

رشیدی خاطرنشان کرد: مدیر مدرسه ملزم است که درهرصورت پاسخگو باشد لذا تذکرات و گوشزدهای لازم در این زمینه به آن‌ها شده است و از والدین انتظار می‌رود سرویس مدرسه فرزند خود را با آموزش‌وپرورش لینک کنند.

اضافه سوار کردن دانش‌آموز ممنوع!

در ادامه «علی زرآبادزاده» کارشناس سرویس مدارس آموزش‌وپرورش استان نیز اظهار کرد: باید فرهنگ به‌اندازه سوار کردن دانش‌آموز در سرویس‌های مدارس نهادینه شود و اینکه میگویند دانش آموزان کوچک هستند و می‌توان بیشتر از ظرفیت یک خودرو سوار شوند غلط و خطرناک است.

وی بابیان اینکه در موقع وقوع حادثه بیمه فقط به‌اندازه بیمه‌نامه تعهد دارد، گفت: رانندگان ریسک نکند و والدین هم نسبت به این مهم حساس باشند تا فرزندان آن‌ها در سلامت کامل به مدرسه بروند.

پلیس با ایجاد مزاحمت‌ها برای دانش‌آموزان برخورد کند

زرآبادزاده گفت: از پلیس انتظار داریم با مشاهده هرگونه تخلف و ناهنجاری در اطراف مدارس طوری برخورد کند دیگرکسی جرئت نکن تخلف کردن به خود ندهد و از دستگاه قضایی هم انتظار می‌رود پلیس را در این زمینه یاری کند.

کارشناس سرویس مدارس آموزش‌وپرورش استان گفت: اطلاعات لازم سرویس‌های مدارس کامل در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

افزایش تردد 30 درصدی در معابر درون‌شهری ایلام همزمان با بازگشایی مدارس

در ادامه سرگرد «اکبر حاتمی‌نیا» مسئول فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان ایلام نیز اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال همزمان با بازگشایی مدارس 30 درصد به جمع ترافیک درون‌شهری افزوده شود که ترافیک در ساعات آغازین و پایانی روزبه اوج خود می‌رسد و ازاین‌رو تدابیر در این زمینه پیش‌بینی‌شده و ساماندهی سرویس مدرسه یکی از مواردی است که می‌توان در کاهش حجم ترافیک مؤثر باشد.

دستگاه‌ها دستورالعمل سرویس‌ها را جدی بگیرند

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل وظایف سازمان‌ها و دستگاه‌ها درزمینهٔ سرویس مدارس مشخص کرده و اگر هرکدام از دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل کنند در این حوزه مشکلی پیش نخواهد آمد، ادامه داد: تدابیری اتخاذشده که با همکاری آموزش‌وپرورش و شهرداری و دیگر دستگاه‌های مسئول در خصوص ساماندهی سرویس‌های مدارس در چند ماه قبل از شده و جلسات متعددی در این زمینه برگزارشده است.

استقرار گشت پلیس راهور در اطراف مدارس

حاتمی‌نیا ادامه داد: پلیس راهور استقرار در محدود مدارس تشدید برخوردها با سرویس‌های غیرمجاز مدارس و تخلفات رانندگی در اطراف مدارس همزمان با آغاز مهرماه در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه سرویس مدرسه دغدغه پلیس است و در این زمینه باید با حساسیت و احساس مسئولیت ورود کرد، تصریح کرد: سرویس‌ها حلقه بین خانواده و مدرسه هستند و دراین‌بین خود سرویس هم یک کلاس تربیتی برای دانش‌آموز است.

ممانعت از فعالیت سرویس‌های فاقد مدارک قانونی

حاتمی نیا با تأکید بر اینکه از فعالیت خودروهای بدون مدارک لازم و کافی در سرویس مدرسه جلوگیری به عمل می‌آید گفت: خودروهای سرویس حتماً باید معاینه فنی،بیمه‌نامه و گواهی‌نامه معتبر داشته  باشند چون باجان فرزندان مردم سروکار دارند.

مسئول فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان ادامه داد: خودرو شخصی سرویس در حکم خودروی عمومی محسوب می‌شود و نداشتن مدارک قانونی علاوه بر تخلف جرم هم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ راننده‌ای حق ندارد کسی را جایگزین خود کند، تصریح کرد: در صورت بروز دادن این تخلف برخورد خواهد شد.

حاتمی‌نیا خاطرنشان کرد: مدیران مدارس به‌صورت جدی بر سرویس‌ها نظارت کنند و برچسب بر روی خودروها نصب کنند.

وی بابیان اینکه بعد از ساماندهی سرویس‌ها به امان خدا رها نشوند و نظارت مداوم لازم و ضروری است تصریح کرد: سرویس‌های مدارس باید قبل از بازگشایی انجام شود و آموزش لازم به رانندگان سرویس‌ها و والدین انجام شود.

به‌کارگیری تاکسی نو در سرویس مدارس ایلام

«علی هواسی» رئیس سازمان تاکسی‌رانی استان ایلام نیز اظهار کرد: در سال گذشته و امسال بیش از 400 تاکسی فرسوده در استان از ناوگان حمل‌ونقل خارج و تاکسی نو جایگزین آن‌ها شده و تاکنون از این تعداد حدود 80 عدد برای سرویس مدارس در نظر گرفته‌شده و تا ساماندهی کامل سرویس مدارس تعداد بیشتری به‌کارگیری می‌شوند.

وی بابیان اینکه دو خودرو گشت تاکسی‌رانی کار نظارت بر تاکسی‌های سرویس مدارس بر عهده‌دارند افزود: با هرگونه تخلف تاکسی‌ها در سرویس مدارس برخورد جدی می‌شود.

هواسی با تاکیدبر اینکه تمام تلاش برای خدمت بهتر و بیشتر تاکسی‌ها به سرویس مدارس به‌کارگیری می‌شود تصریح کرد: کلاس آموزشی و توجیهی برای رانندگان تاکسی که در حوزه سرویس مدارس فعالیت می‌کنند در نظر گرفته می‌شود.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.