چگونه بستن کمربند را به کودکان آموزش دهیم

0

چگونه بستن کمربند را به کودکان آموزش دهیم

از نوزادی تا کهن‌سالی، هنگام نشستن در وسایل نقلیه باید کمربند ایمنی را ببندیم. در سال 2011، سازمان پیشگیری و کنترل حوادث آمریکا (CDC) گزارش داد که تصادفات وسایل نقلیه، مهم‌ترین علت مرگ در سنین 5 تا 34 سالگی است. این سازمان نشان داد که این آمار با استفاده‌ی مناسب از کمربند ایمنی نصف خواهد شد. با توجه به این آمار، آموزش دستورات اولیه و موثر به کودکان، یک ضرورت مطلق است.

 

 

دستورالعمل‌ها:

کاری کنید که از شما یاد بگیرد. مطمئن شوید که به محض نشستن در خودرو، کودک شما شاهد بستن کمربندتان است. اگر کودک ببیند که شما خودتان به بستن کمربند اهمیت می‌دهید، او این رفتار را به خوبی انجام می‌دهد. شما می‌توانید میزان اهمیت آن را با بستن همیشه‌ی کمربند نشان دهید.

به کودک خود توضیح دهید که چرا کمربند لازم است و اگر آن را نبندد چه اتفاقی ممکن است بیفتد. شما مجبور نیستید داستان‌های ترسناکی از مرگ و قطع عضو برای ترساندن او بگویید. به سادگی به او بگویید که اگر تصادفی اتفاق بیفتد، کمربند از آسیب‌های جدی به او جلوگیری می‌کند.

به او طرز استفاده از کمربند را نشان دهید. وقتی به اندازه‌ی کافی بزرگ شد، به او یاد دهید که چگونه در صندلی نشسته و کمربندش را ببندد. این مسئولیت باعث می‌شود تا کودک احساس استقلال کرده و حس کند که بزرگ‌تر شده است.

بستن کمربند را برای او تبدیل به یک بازی کنید. برای بچه‌های کوچک‌تر، خواندن یک شعر و یا کاری شبیه به این درباره نشستن در ماشین و بستن کمربند، می‌تواند به طور موثری تشویق کننده باشد. بچه‌های کوچک با داشتن یک روال روزانه، به خوبی پیشرفت می‌کنند.

اگر کودکتان کمربندش را نبست، حرکت نکنید. هیچ‌وقت در این موضوع کوتاه نیایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.