اقدامات اولیه در تصادف سرویس مدارس

0

اقدامات اولیه در تصادف سرویس مدارس

خیلی از رانندگان سرویس به علت بی اطلاعی از برخی قوانین، بعد از وقوع تصادف دچار سردرگمی می شوند. با این اتفاق علاوه بر اینکه استرس به خودشان و دانش آموزان  وارد می کنند، باعث ترافیک و مزاحمت برای سایر راننده ها هم می شوند.

البته از این نکته هم نگذریم که چند وقت یکبار قوانین دستخوش تغییراتی می شوند که در بروز این مشکلات بی تاثیر نیست.  در این مقاله سعی می کنیم مرحله به مرحله اقدامات لازم بعد از وقوع تصادف را با هم مرور کنیم:

  • اولین اقدامی که بعد از وقوع تصادف باید طرفین انجام دهند و همه خوشبختانه از آن اطلاع دارند، تماس گرفتن با 110 است. وقتی شما با پلیس تماس می گیرید و آدرس محل وقوع تصادف را می دهید نزدیک ترین واحد راهنمایی و رانندگی یک کارشناس تصادف پیش شما می فرستد تا مقصر را تعیین کند.

          در صورت نیاز با اورژانس 115 تماس گرفته و یا در خواست کنید تا تماس بگیرند.

          نکته ضروری 1

           حتما ترتیبی اتخاذ کنید تامسئولین  مدرسه و اولیا دانش آموزان از مکان حادثه و وضعیت دانش آموزان مطلع شوند.

          ( دست یابی به این مهم در اپلیکشن سرویس من پیش بینی شده است)

  • دومین اقدام کناربردن سرویس مدرسه از مسیر سواره رو ها و منطقه ی پر خطر است.

          یعنی اگر وسط بزرگراه و خیابان پرتردد تصادف کردید لزومی ندارد دقیقا همان نقطه بمانید تا پلیس از راه برسد و مقصر را تعیین کند، درصورتی که پلیس ببیند راه را بند آورده اید قطعا هر دو طرف را به دلیل سد معبر جریمه خواهد کرد. اگر مقصر مشخص است و حاضرین سر صحنه می توانند برای پلیس توضیح دهند که مشکلی نیست.

اما اگر طرف مقابلتان مقصر است و شک دارید بعدا بخواهد ماجرا را وارونه جلوه دهد با موبایل تان از وضعیت خودروها عکس بگیرید و بعد مسیر را باز کنید.

        نکته ضروری 2

پس از اینکه سرویس را به محل امن منتقل کردید حتما دانش آموزان را به مکان امنی خارج از سرویس منتقل کنید.

و حتما پیگیر انتقال دانش آموزان باشید.
     نکته ضروری 3

تصادف ها به دو دسته خسارتی و جرحی تقسیم می شوند. وقتی حتی از بینی کسی خون جاری شود دیگر تصادف جرحی محسوب می شود و ماجرای دیگری دارد. ناگفته نماند اگر تصادف منجر به فوت، رخ داد نباید موقعیت خودروها را به هم بزنید و تا آمدن پلیس و اورژانس باید صبر کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.